Dr Marcin Ożóg

rzecznik patentowy, adwokat, dr nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński, 2006) absolwent prawa (Uniwersytet Jagielloński, 2000), LL.M. in International and Comparative Law (Vrije Universiteit Brussels, 2003). Partner w TRILOKA Czarnik Ożóg Rzecznicy Patentowi sp.p. Przewodniczący Sekcji Prawa Własności Intelektualnej Instytutu Allerhanda.

W pracy naukowej i zawodowej zajmuję się zagadnieniami prawa własności przemysłowej i administracyjnej reglamentacji obrotu w przemysłach farmaceutycznym, alkoholowym, spożywczym, kosmetycznym oraz mediów audiowizualnych.

Moje prace poświęcone w szczególności zagadnieniom prawa znaków towarowych i domen internetowych:

M. Ożóg, Karencja znaku towarowego w orzecznictwie Urzędu Patentowego RP i sądów administracyjnych, Glosa 2014, nr 1, s. 88-95.
M. Ożóg, Znak towarowy napoju alkoholowego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej UJ 2012, z. 118, s. 77-95.
M. Ożóg, Internet Domain Name Registration [w:] E. Galewska, Z. Okoń, M. Ożóg, D. Szostek, M. Świerczyński, International Encyclopaedia of Laws. Cyber Law. Poland, Kluwer Law International 2011, s. 50-55, 79-100.
M. Ożóg, Pharmaceutical trademark practice in Poland, Journal of Intellectual Property Law & Practice 2010, s. 770-777.
M. Ożóg, Stalinskaya: an uneasy case of offensive trademark registration, Journal of Intellectual Property Law & Practice 2009, s. 360-364
M. Ożóg, Protecting international trademarks in Poland: recent developments, Journal of Intellectual Property Law & Practice 2009, s. 256-260
Z. Okoń, M. Ożóg,  Trademark law [w:] A. Wiebe (red.) IT law in Poland, VerlagMedien und Recht, Wien 2008, s. 57-80, 81-96